به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری اردبیل، دلاور زارعی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل با تاکید بر ضرورت فراهم سازی زیرساختهای شهرداری الکترونیک و هوشمند که همواره مورد تاکید شهردار اردبیل و اعضای دور ششم شورای شهر بوده است؛ گفت: برخی از خدمات شهرسازی از جمله نوسازی، پاسخ به استعلامات، کسب و پیشه و آرشیو الکترونیکی در هر ۵ منطقه شهرداری اردبیل فعال و آماده ارایه خدمات به شهروندان است.
وی با اشاره به اینکه به زودی صدور پروانه نیز به صورت الکترونیکی آغاز خواهد شد، بیان کرد: در واقع شهرداری الکترونیک مجموعهای از خدمات است که توسط شهرداری از طریق سامانههای آنلاین و فناوریهای دیجیتال به شهروندان ارایه میشود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل با بیان اینکه هدف اصلی شهرداری الکترونیک و هوشمند، ارتقای کیفیت خدمات شهری، افزایش شفافیت، تسهیل فرآیندهای اداری، کاهش زمان و هزینهها و همچنین هوشمندسازی امورات اداری است؛ تصریح کرد: فراهم سازی زیرساختهای شهرداری الکترونیک و هوشمند، اصلیترین عملکرد این سازمان است.
زارعی عنوان کرد: موضوع قرارداد منعقدشده، خرید، نصب، راهاندازی و پشتیبانی فاز نخست شهرداری الکترونیک مبتنی بر (شامل نرمافزارهای یکپارچه شهرسازی، نوسازی، درآمد و اصناف، کمیسیون ماده صد، خودکارسازی ضابطه و درآمد، شهروندسپاری(استعلامات، پروانه، پایانکار) املاک، مستغلات، حفاری و ….) است.
رئیس سازمان فاوای شهرداری تشریح کرد: شهروندان میتوانند بسیاری از خدمات شهری مانند پرداخت عوارض، ثبت درخواستها، درخواست صدور مجوزها، گزارش مشکلات شهری و درخواست خدمات عمومی را از طریق وبسایتها و اپلیکیشنهای شهرداری بهصورت آنلاین انجام دهند و از هر نقطه و در هر زمان به اطلاعات و خدمات شهری دسترسی داشته و بدون اینکه نیازی به مراجعه حضوری به شهرداری باشد، آخرین وضعیت پرونده خود را استعلام کنند.





